Centrul pentru ataȘament sănĂtos
Și educaţia care conteazĂ
home / servicii

Servicii

Procedura Situaţiei Nefamiliare (Strange Situation Procedure-SSP)

Aceasta este o procedură, filmată, validă și larg folosită pentru evaluarea și clasificare tipului de ataşament la copiii mici, faţă de figura de ataşament, ceea ce presupune ca un copil poate avea atâtea tipuri de ataşament căte figuri de ataşament există în viaţa lui. Procedura durează 20 min. şi cuprinde o succesiune de episoade care implica joacă şi o alternare de separări și reuniuni, cu sau fără prezența unei persoane necunoscute, între copil și figura lui de atașament.

Interviul Privind Tulburările de Atașament (Disturbances of Attachment Interview)

Acesta este un interviu cu părintele, folosit pentru a explora tipurile de atașament și oferă ocazia de a discuta despre semnele îngrijorătoare manifestate de copil.

Interviu Pentru Identificarea Reprezentărilor Despre Copil (Working Model of the Child Interview)

Acesta este un interviu mai detaliat, realizat cu părintele, despre copil și relația lor de atașament, oferind o imagine în legătură cu reprezentarea şi înţelegerea pe care părintele o are despre istoricul dezvoltării copilului, personalitatea lui şi comportamentele dificile.

Terapia de Familie

Anumite probleme uneori pot să pară probleme individuale. Uneori cel care manifestă cel mai vizibil suferință este copilul, printr-o serie de dificultăți precum furie, frici, ce pot afecta dezvoltarea copilului și abilitatea acestuia de a relaționa cu familia, prietenii sau școala.

Chiar daca un membru al familiei manifestă problema sau simptomul, problema îşi poate avea sursa într-o serie continuă de interacţiuni legate între ele. Psihoterapia de familie se bazează pe observaţia că simptomul dispare într-un sistem schimbat pozitiv. Schimbarea sistemului - a modelelor de interacţiune neproductive sau a regulilor rigide de conduită face ca simptomul să dispară.

Terapia Copilului

În timp ce adulții care trec prin dificultăți emoționale și comportamentale pot apela la terapii verbale, pentru copii este mult mai indicată terapia prin joacă, comunicarea cu copilul realizându-se ținând cont de nivelul lui de dezvoltare și de ritmul propriu.

Prin intermediul terapiei prin joc, copii se pot exprima, își pot explora gândurile și emoțiile și pot să dea un sens experiențelor pe care le trăiesc. Jocul este activitate naturală de învățare, explorare și comunicare a copiilor, așa încât va fi mult mai firesc să "pună în joacă" ceea ce le vine greu să pună în cuvinte.

Terapia prin joc le oferă copiilor un spațiu sigur și confortabil în care ei pot să fie ei înșiși și pot primi suport adecvat pentru a-și exprima sentimentele în mod liber ceea ce va conduce la rezolvarea simptomelor

Terapia de cuplu

Deseori, problemele aduse de cupluri în cabinet marchează adevăratul sens al anxietăţii lor şi cauza reala a problemelor lor. Terapia de cuplu nu înseamnă mediere, interesul nu este doar de a-i ajuta să cadă la o învoiala. Terapeutul poate să-i ajute să gândească mai clar: să definească ce ar vrea sa fie diferit în relaţia lor şi la fiecare dintre ei. Rolul terapeutului este de a dezvălui înţelesul care se află în spatele conflictului care macină relaţia, asigurând partenerilor un spaţiu securizant pentru a se explora pe ei înşişi şi relaţia pe care o are fiecare cu celalalt, pentru a putea să vadă cum acţiunile şi reacţiile lor interacţionează şi determină ceea ce ei numesc problemă.

Procedura de evaluare a ataşamentului prin naraţiuni

Aceasta este o metodă de evaluare a ataşamentului care poate fi folosită cu copiii mai mari de 8 ani precum şi cu adulţi şi presupune construirea de poveşti plecând de la titlul poveştii şi de la 12 cuvinte cheie date. O serie de cercetări au confirmat faptul ca oamenii descriu anumite evenimente şi compun poveşti, în funcţie de istoricul şi experienţele lor personale, în special ţinând cont de reprezentările lor mentale privind comportamentele de ataşament.

Astfel, modul în care copiii şi adulţii îşi construiesc anumite scenarii oferă o cale de a investiga care sunt imaginile mentale în ceea ce priveşte ataşamentul faţă de persoanele semnificative.

0-3 ani
 
3-6 ani
 
6-12 ani
 
12-18 ani
 
atașamentul în cuplu
 
diverse